• Coñécenos
    • Que é o IEM
      • Xunta Directiva
      • Normativa
      • Estatutos do IEM
      • Asambleas
      • Facerse socio/a do IEM
    • Historia do IEM
    • Relacións con organismo e institucións
  • Seccións
    • Arqueoloxía
      • Petróglifos
      • Xacementos – Escavacións
      • Rutas arqueolóxicas
    • Patrimonio
    • Memoria histórica
      • Causas militares
      • Consellos de guerra
      • Cine e memoria
    • Toponimia
    • Proxecto Equus
    • Biblioteca
      • Rexistros bibliográficos
    • Arquivo
    • Linguística e literatura
      • Puga
    • Teatro
  • Actividades
    • Sala exposicións
    • Proxectos pedagóxicos
    • Xeiras
  • Publicacións do IEM
    • Outras publicacións
    • Revista do IEM
    • Acceder
      • FACERSE SOCI@
    IEM
    • Coñécenos
      • Que é o IEM
        • Xunta Directiva
        • Normativa
        • Estatutos do IEM
        • Asambleas
        • Facerse socio/a do IEM
      • Historia do IEM
      • Relacións con organismo e institucións
    • Seccións
      • Arqueoloxía
        • Petróglifos
        • Xacementos – Escavacións
        • Rutas arqueolóxicas
      • Patrimonio
      • Memoria histórica
        • Causas militares
        • Consellos de guerra
        • Cine e memoria
      • Toponimia
      • Proxecto Equus
      • Biblioteca
        • Rexistros bibliográficos
      • Arquivo
      • Linguística e literatura
        • Puga
      • Teatro
    • Actividades
      • Sala exposicións
      • Proxectos pedagóxicos
      • Xeiras
    • Publicacións do IEM
      • Outras publicacións
      • Revista do IEM
    • Acceder
      • FACERSE SOCI@

      Sala Exposicions 2009 - 2016

      • Inicio
      • Blog
      • Sala Exposicions 2009 - 2016
      • Do cero e o infinito
      obra-recente-carlos-barros

      Do cero e o infinito

      • Publicado por IEM
      • Categorías Sala Exposicions 2009 - 2016
      • Data 3 Xuño 2013
      • Comentarios 0 Comentarios

      Un dos moitos argumentos recorrentes da modernidade é o abandono case total, de parte das artes plásticas, dunha idea de narración, asociada, quizais dun xeito inxenuo, a unha perspectiva fixa e homoxénea. A fotografía do século XIX, coas súas pretensións de verdade, invadiu o territorio da representación, e a pintura, orfa, algo estrañada, e aparentemente inútil, deu en emigrar alén dos seus límites tradicionais, espallándose fora do marco do cadro, na procura doutros espazos nos que se desenvolver. Desde entón, e malia os fecundos roteiros que se derivaron desa aventura adolescente, a pintura semella vivir cunha morte sempre anunciada, pendurada nun denso limbo de sospeita.

      Abofé que non é doado ser artista neste pais. Hai exemplos dabondo. Artista no sentido de configurar un pensamento na mesma obra, de evolucionar con el, con ela. Aceptamos como norma universal que os artistas compitan contra si mesmos, si, mais aquí, ademais, sofren o desinterese, as cambadelas e o desprezo, fornecendo ese burato secular no ozono da autoestima, que é berce natural da mellor poesía galega, plástica e literaria. Ai temos, a modo de exemplo, o calvario actual do legado vigués de Maside, percorrendo, desde hai meses, estradas, institucións e almacéns, sen atopar acougo. Aquí valórase ao artista iluminado, salvaxe seica, como se a arte fora máis froito dunha tolemia estraña e repentina que dun xogo experimental e conceptual, meditado e desenvolvido no tempo. Pois ser artista, de verdade, supón medrar intelectualmente e ser ambicioso no pensamento, ollar de fronte ao mundo, confrontar o global e o local, pensar a identidade, e mesmo tentar formalizala, integrándoa como variable imprescindible no artellamento da singularidade.

      Estes son algúns dos moitos atrancos sobre os que Xosé Carlos Barros (Vigo, 1962) deu en artellar unha traxectoria artística e vital de trinta anos. Un camiño irregular, cheo de dúbidas, altibaixos e digresións. Desde fora non é doado entender eses esforzos, eses traballos que non garanten os resultados apetecidos nin levan a ningunha parte, a mesma procura dun pensamento que acolle infinitas variables. Claro que o gran problema é xa decidir que artista queres ser, de que desexas falar, e como materializas todas esas cuestións. Hai que pensar que elementos da realidade vas escoller, que ingredientes precisas para dar forma ao discurso e como os mesturas e sintetizas nun conxunto coherente, nunha experiencia dos sentidos.

      O certo é que, na medida que afondamos na sustancia ética, toda obra semella debuxada cos trazos da obsesión, a mágoa, a rebeldía vital, a inseguridade e o conflito. Material artístico segundo os paradigmas románticos, que, na súa dinámica especulativa, experimental, adoita manter como común denominador o aura do perpetuo fracaso, amosando o soño dun Sísifo perplexo e impotente. Así, a pintura, quer sólido saco de boxeo, quer delicado espello provisional, asemella un instrumento axeitado co que trazar e seguir o propio pensamento, de configuralo e preservalo. Se cadra, a supervivencia da pintura reside na súa condición ambigua, na posibilidade real de acoller e confrontar propostas multidimensionais e fronteirizas, na doada proximidade da súa práctica e no barato e democrático dos seus infinitos procedementos e usos.

      Todo isto, mais ou menos visible, está presente na mostra que Carlos Barros expón en Gondomar. Nela atopamos once pequenos tentos, balbucidos seica, que pescudan nas brechas dese territorio difuso, poroso e aberto, que sucede entre a pintura e o obxecto, entre o referente e a réplica, entre o xogo e o cabreo, entre o universal e o particular. Compre achegarse a eles. Paga a pena. Son once poderosas razóns polas que a pintura, tantas veces asasinada, non acaba por morrer.

      Xosé Carlos Barros

      Obra recente

      Do 24 de maio ao 28 de xuño

      Aula de Cultura Ponte de Rosas. Gondomar

      Etiqueta:Carlos Barros, OBRA RECENTE

      • Share:
      author avatar
      IEM

      Publicación anterior

      Unha cita coas “casas de indianos” no Val Miñor, Vigo e contorna
      3 Xuño 2013

      Siguiente publicación

      Presentación da Associação José Afonso (AJA) na Aula de Cultura Ponte de Rosas
      3 Xuño 2013

      Tamén che pode interesar

      captura de pantalla 2016-09-23 a las 00.44.28
      Móllate polos ríos 2016
      22 Setembro, 2016
      Diapositiva3web
      Escolma de exposicións 2009 – 2016
      18 Abril, 2016
      24_1
      “Traveseo. Pragmatismo de Alfonso Soliño Troncoso
      21 Marzo, 2016

      Deixar unha resposta Cancelar a resposta

      O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

      Buscar

      Seccións do IEM

      • Arqueoloxía
      • Patrimonio
      • Memoria histórica
      • Toponimia
      • Proxecto Equus
      • Biblioteca
      • Arquivo
      • Linguística e literatura
      • Teatro

      Contacto

      •   oficina@iem.gal
      •   +(34) 986 36 05 75
      •   Av. Campo da Feira, 10
      •  36380 Gondomar, Pontevedra

      O IEM

      • Que é o IEM
      • Novas
      • Contacto

      Multimedia

      • Cursos
      • Axenda
      • Imaxes

      Axuda

      • Facerse socio/a do IEM
      • Axuda

      Móbiles

      Esta páxina web é compatible coa visualización en terminais móbiles

      • Coñécenos
        • Que é o IEM
          • Xunta Directiva
          • Normativa
          • Estatutos do IEM
          • Asambleas
          • Facerse socio/a do IEM
        • Historia do IEM
        • Relacións con organismo e institucións
      • Seccións
        • Arqueoloxía
          • Petróglifos
          • Xacementos – Escavacións
          • Rutas arqueolóxicas
        • Patrimonio
        • Memoria histórica
          • Causas militares
          • Consellos de guerra
          • Cine e memoria
        • Toponimia
        • Proxecto Equus
        • Biblioteca
          • Rexistros bibliográficos
        • Arquivo
        • Linguística e literatura
          • Puga
        • Teatro
      • Actividades
        • Sala exposicións
        • Proxectos pedagóxicos
        • Xeiras
      • Publicacións do IEM
        • Outras publicacións
        • Revista do IEM

      © 2019 Instituto de Estudos Miñoranos

      • Política de privacidade
      • Aviso legal
      • Política de Cookies
      No apps configured. Please contact your administrator.

      Inicie sesión con su cuenta de sitio

      No apps configured. Please contact your administrator.

      ¿Perdiste tu contraseña?